Som en del i vårt åtagande att tillhandahålla verkligt enastående service anstränger vi oss på alla sätt för att en begäran om uttag till en spelare ska handläggas så snabbt och effektivt som möjligt.
Enligt uttagspolicyn framgår att medlemmar kan komma att vara tvungna att styrka sin identitet innan ett kontantuttag kan göras från deras konto. Denna verifieringsprocess är till för att motverka onlinebedrägerier.
Huvudsakliga verifieringshandlingar
Obs: Beroende av vilken betalningsmetod du använde för insättning av pengar på kontot, kan du i vissa fall komma att behöva visa upp flera av de nyss nämnda dokumenten eller ytterligare ID-dokument som inte ingår i listan ovan.
Här följer en förklaring av hur uttagen görs och en redogörelse för 888s uttagspolicy:
Hos 888 är våra uttagssätt direkt avhängiga av de betalningsmetoder du som medlem använder för att göra insättningar och de insatta beloppen.
När en medlem gör en insättning på sitt 888-konto med kredit-, betal- eller bankkort eller via Skrill eller PayPal bygger medlemmen upp ett s.k. positivt ”medlemstransaktionssaldo”* (se uttagspolicyn nedan för en definition) för den specifika betalningsmetoden.
När du begär ett uttag kommer uttaget om möjligt att automatiskt ske med någon av de betalningsmetoder som du har ett positivt medlemstransaktionssaldo för (se Undantag för kredit- och bankkort nedan).
De första 300 SEK av uttaget (upp till ditt transaktionssaldo) betalas automatiskt ut till dig på följande sätt:
De 150 SEK som utgör det "återstående uttagssaldot"*** (beloppet som överstiger ditt transaktionssaldo, se uttagspolicyn nedan för en definition) betalas ut till dig på det/de sätt du önskar:
Teckenförklaring:
(Har du inte kreditkort kan du hoppa till nästa avsnitt i texten):
**Utbetalningar till Mastercard/Eurocard: På grund av de regler som införts av utfärdare av MasterCard/Eurocard kredit- och bankkort får inte 888 betala ut pengar till MasterCard/Eurocard kredit- och betalkort. Därför räknas inte insättningar som gjorts med MasterCard/Eurocard kredit- och bankkort in i *transaktionssaldot (se uttagspolicyn nedan). Utbetalningar till medlemmar som satt in pengar på sina 888-konton med MasterCard och/eller Eurocard kredit- betalkort sker enligt punkt tre (3) i uttagspolicyn nedan.
Observera följande viktiga information om uttag (gäller både kreditkortsanvändare och de som använder andra metoder):
Uttag som har begärts inom samma 24-timmarsperiod som insättningen har gjorts på, med samma uttagsmetod, kan läggas ihop till ett uttag.
I de flesta fall skickas uttag som separata transaktioner och eliminerar inga avgifter som uppstår p.g.a. insättningar du gjort till dina 888-konton.
Om du inte gjort några insättningar med dina utvalda betalningsmetoder på över tolv månader kan det hända att denna uttagsmetod inte längre är tillgänglig.
Om du begär ett uttag av ett belopp som understiger det lägsta tillåtna beloppet (se nedan) kommer pengarna att återföras till ditt spelkonto:
Ibland krävs användarens tillstånd eller någon typ av ytterligare ID-dokumentation för att vi ska kunna behandla en begäran om uttag. Det kan därför hända att vi ber dig underteckna en lista på dina tidigare insättningar på 888-kontot.
I vissa fall, om det krävs kontoverifiering för att slutföra din begäran, kommer vi att returnera anhängiga uttag till ditt konto när spelkontot är färdigkontrollerat. Om uttaget är i en anhängig status och inte skickas tillbaka till ditt spelkonto omedelbart, har du 7 dagar på dig att slutföra kontoverifieringen innan uttaget återkallas och återförs till ditt spelkonto.
Om en medlem begär att ta ut medel i en annan valuta än den valuta som insättning skett i, kommer en omräkningskurs att tillämpas baserat på de dagliga växelkurser som erbjuds av banker och kreditkortsföretag på dagen då uttaget behandlas. En särskild marginal för att täcka våra växlingskostnader kan läggas till mellanmarknadskurserna som erbjuds. När uttaget har behandlats får medlemmen ett referensnummer för uttaget. Det återbetalade beloppet anges i både spelkontots valuta och uttagsvaluta.
Obs: Meddela oss genast om ditt kredit-/bankkort försvinner, blir stulet eller spärras eller om statusen för din elektroniska plånbok förändras så att vi kan kontrollera detta och avgöra om uttag kan göras eller inte.
Vi förbehåller oss rätten att fördröja och/eller avbryta handläggningen av begäran om uttag tills ett slutgiltigt godkännande av eventuella utestående insättningstransaktioner har erhållits.
Bonusar betalas ut först då alla krav i bonuspolicyn uppfyllts.
Om du försöker ta ut några medel från ditt konto förlorar du allt ditt Begränsade Kapital (vilket utgörs av summan av Bonuskapital som ännu inte har uppfyllt Spelkraven och vinster som härrör från Bonuskapital, vilket inkluderar men inte begränsas till Freespins, FreePlay och Jackpotkuponger) och alla vinster relaterade till sådant som inte har konverterats till Tillgänglig Kapital (Tillgänglig Kapital utgörs av det kapital som du har satt in och alla vinster som härrör från sådant kapital samt de Bonuskapital som har uppfyllt gällande Spelkrav).
I enlighet med 888s uttagspolicy ska uttag som medlemmar begär automatiskt göras med den eller de betalningsmetoder som användes för insättningarna på sina 888-konton, upp till medlemmens *transaktionssaldo (se punkt 1 nedan för en definition). Därefter kan medlemmen välja hur det ***återstående utbetalningssaldot (se punkt tre (3) nedan för en definition) ska betalas ut:
888 använder de mest avancerade säkerhets- och krypteringstekniker som finns för att säkerställa att användarnas transaktioner och finansiella uppgifter är fullständigt säkra.
I händelse av att du avbryter en uttagsbegäran bär du fullt ansvar för varje efterföljande satsning av sådan summa. Bolaget har ingen skyldighet att återbetala eventuella belopp som avbrutits/annullerats av dig och som därefter satsas.
Spela, ha roligt och lycka till!
Klicka här för att kontakta oss om du behöver hjälp med detta eller något annat beträffande våra onlinespel.
Senast uppdaterad december 2021.